CTSC COMPETENȚE TRANSVERSALE ÎN ȘCOALA CONTEMPORANĂ
Cursuri avizate

Necesitatea de a forma şi dezvolta competenţe prin procesul de învăţământ este ”sine-qua-non” în contextul educațional actual, aceste competenţe  pot fi specifice unei discipline şcolare şi transversale (învăţarea pe tot parcursul vieţii, gândirea complexă şi critică, comunicarea efectivă, colaborarea/lucrul în echipă, cetăţenia responsabilă, abilitatea pentru găsirea şi ocuparea unui loc de muncă). În acest context, în cadrul consorțiului Erasmus+ al Casei Corpului Didactic, anul I de acreditare, au fost derulate activități de jobshadowing în vederea formării (prin intermediul mobilităților în străinătate)  a cinci cadre didactice cu statut de formator, care să dezvolte un program de perfecționare, cu această tematică a formării competențelor transversale, destinat cadrelor didactice membre ale consorțiului dar și pentru toate cadrele didactice din învățământul preuniversitar care doresc să participe la acest program.

FIDAFIN FOLOSIREA INSTRUMENTELOR DIGITALE ÎN ACTIVITĂȚILE DE EDUCAȚIE FORMALĂ ȘI NONFORMALĂ
Cursuri avizate

Competenţa digitală (abr – TSI – Tehnologia societăţii informaţiei) se reflectă în: procesor word, foi de calcul, baze de date, stocarea şi gestionarea informaţiilor; înţelegerea oportunităţilor şi a riscurilor potenţiale ale internetului şi ale comunicării prin mediul electronic (e-mail, reţea) în contexte de: muncă, petrecerea timpului liber, schimbul de experienţe, colaborarea în reţea, învăţare, cercetare; înţelegerea modului prin care TSI sprijină creativitatea şi inovaţia, conştientizarea aspectelor care ţin de validitatea şi autenticitatea informaţiilor disponibile, este absolut necesară profesorilor si elevilor contemporani. De aceea, cursul de față, propune formarea unor abilități de a utiliza metode și instrumente digitale necesare proiectării și organizării activităților didactice sau proiectelor nonformale cu ajutorul mediului virtual.

APSADI Aplicații practice ale studiilor actuale din domeniul învățării
Cursuri avizate

Cursul a apărut din necesitatea de a forma si dezvolta competente de cunoaștere a particularităților de dezvoltare a tinerei generații în vederea adaptării eficiente a conținuturilor, a strategiilor de învățare pentru nativii digitali, precum și înțelegerea modalităților în care acești elevi pot fi motivati, sustinuti si provocați să învete, să fie atenti și să își folosească capacitățile cognitive și emoționale la nivel optim, în procesul de învățare.


TCCL Tehnici de cunoaștere si comunicare prin lectură cu utilizatorii bibliotecii scolare
Cursuri avizate

·         Acest curs este un instrument necesar celor care doresc să cunoască problematica  bibliotecii din unităţile de învăţământ preuniversitar. Prin conţinutul său aplicativ şi profund ştiinţific, datorită metodologiei riguroase de prelucrare a informațiilor primare care se regăsesc în principalele documente care fundamentează activitatea de bibliotecar, acest program de formare doreşte să facă o îmbinare dintre elementele teoretice și cele practice, dintre prelucrarea şi interpretarea rezultatelor obţinute în contextul desfăşurării unei activități sau carieră in bibliotecă.  Programul de formare îşi propune să stabilească şi să menţină, într-un mod uniform, standarde înalte ale practicii de bibliotecă în cadrul sistemului de învăţământ şi să ajute astfel la construirea unui sistem educaţional modern, performant, dedicat deservirii eficiente a tuturor categoriilor de personal implicat în procesul educaţional.

·        Cursul urmăreşte dobândirea competenţelor necesare practicării ocupaţiei de bibliotecar, oferă participanţilor posibilitatea de a-şi dezvolta rapid aptitudinile şi abilităţile specifice bibliotecarului modern. Punerea în practică a statutului personalului didactic auxiliar privind  pregătirea şi perfecţionarea bibliotecarilor şcolari.

DEF4_3 PREGĂTIREA DEBUTANȚILOR ÎN VEDEREA SUSȚINERII EXAMENULUI NAȚIONAL DE DEFINITIVARE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNT 2023-2024 gr.3
Cursuri avizate

Având in vedere dificultăţile unor cadre didactice debutante de a răspunde cerințelor examenelor de titularizare si definitivare in invăţământ, precum si lacunelor psihopedagogice din formarea iniţială, acest curs isi propune să clarifice informaţii, să dezvolte capacităţi necesare cadrelor didactice pentru inţelegerea si abordarea cu succes a subiectelor acestor examene.


DEF4_2 PREGĂTIREA DEBUTANȚILOR ÎN VEDEREA SUSȚINERII EXAMENULUI NAȚIONAL DE DEFINITIVARE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNT 2023-2024 gr.2
Cursuri avizate

Având in vedere dificultăţile unor cadre didactice debutante de a răspunde cerințelor examenelor de titularizare si definitivare in invăţământ, precum si lacunelor psihopedagogice din formarea iniţială, acest curs isi propune să clarifice informaţii, să dezvolte capacităţi necesare cadrelor didactice pentru inţelegerea si abordarea cu succes a subiectelor acestor examene.

DEF4_1 PREGĂTIREA DEBUTANȚILOR ÎN VEDEREA SUSȚINERII EXAMENULUI NAȚIONAL DE DEFINITIVARE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNT 2023-2024 gr.1
Cursuri avizate

Având in vedere dificultăţile unor cadre didactice debutante de a răspunde cerințelor examenelor de titularizare si definitivare in invăţământ, precum si lacunelor psihopedagogice din formarea iniţială, acest curs isi propune să clarifice informaţii, să dezvolte capacităţi necesare cadrelor didactice pentru inţelegerea si abordarea cu succes a subiectelor acestor examene.

EIPE Educația incluzivă-o perspectivă europeană
Cursuri avizate

Cursul își propune să sprijine profesorii în dezvoltarea strategiilor de predare care sunt potrivite pentru elevi cu nevoi diferite de învățare. Vor fi învățate stilurile și nevoile de învățare ale elevilor, precum și noi strategii pentru a dezvolta materiale educaționale și medii de învățare pentru creșterea încrederii și motivației elevilor.

·      Durata: 22 ore

·      Locul de desfășurare a programului: online - platforma e-learning a CCD IL – formare/ccdialomita.ro.

Scopul programului: formarea competențelor personalului didactic din învățământul preuniversitar (în special membrii consorțiului Erasmus+  CCD Ialomița) în vederea aplicării tehnicilor și strategiilor de învățare diferențiată

          Competențe vizate:

1.      Să înțeleagă cum pot preda diferențiat în contextul învățământului actual;

2.      Să organizeze activități de învățare  atractive și eficiente, respectând principiile incluziunii;

3.      Să utilizeze strategii adecvate de predare, în contextul învățării pe diferite nivele.

 


PIETIC Predarea-învățarea-evaluarea cu ajutorul instrumentelor TIC
Cursuri avizate

Cursul a apărut ca urmare a  participării la mobilitățile proiectului Erasmus+ al CCD Ialomița (anul I de acreditare) și din necesitatea de a forma şi dezvolta competenţe TIC (atât în cadrul membrilor consorțiului, cât și în rândul cadrelor didactice din județ), în vederea adaptării eficiente a conținuturilor, a strategiilor de învățare pentru nativii digitali, precum și înțelegerea modalităților în care acești elevi pot fi motivați în procesul de învățare.

16 ORE ONLINE

Scopul programului: formarea competențelor personalului didactic din învățământul preuniversitar pentru organizarea de activități de învățare relevante și eficiente pentru elevii contemporani.

Competențe vizate:

1. Să înțeleagă specificul dezvoltării și al învățării pentru nativii digitali;

2. Să organizeze activități de învățare  relevante pentru elevii contemporani;

3. Să utilizeze resursele primite prin intermediul cursului, astfel încât să devină creatori de conținuturi adaptate beneficiarilor educației contemporane.