Educaţia interculturală permite structurarea unei identităţi culturale deschise, având ca scop:
- îndrumarea tinerilor pentru a asimila o cultură în perspectivă antropologică;
- înţelegerea punctului de vedere al altuia prin poziţionarea relativistă;
- legitimarea identităţii culturale, împiedicând sacralizarea;
- asigurarea respectului diferenţelor, dar în cadrul unor sisteme de atitudini reciproce.
Prezentul program răspunde rigorilor reformei din educaţia românească şi tranziției digitale centrată pe cetățeni.
Necesitatea cursului propus derivă din necesitatea formării competenţelor digitale.Competențele digitale au devenit indispensabile până și în zonele care, în mod tradițional, aveau prea puțină legătură cu tehnologia.
Educația digitală devine o premisă esențială și un mijloc pentru accesul și dobândirea competențelor în toate celelalte domenii educaționale.
Conform STRATEGIEI NAȚIONALE DE DIGITALIZARE A EDUCAȚIEI (2021) transformarea digitală a României, în toate sectoarele de activitate, este un proces ireversibil, în continuă dezvoltare, în continuă evoluție: ” Educația poate beneficia de pe urma deschiderii către experiențele și proiectele concrete, a noilor instrumente și materiale de studiu, precum și a resurselor educaționale deschise (RED). Elevii și studenții pot dobândi mai multă autonomie prin colaborarea online. Accesul la tehnologii digitale și utilizarea lor pot contribui la reducerea decalajului la învățătură dintre elevii care provin din medii socioeconomice favorizate și cei din medii defavorizate. Tehnicile de predare personalizate determină creșterea motivației elevilor/studenților prin concentrarea personalizată a eforturilor profesorilor asupra fiecăruia dintre aceștia în parte.”