Serviciul
secretariat este unul dintre serviciile auxiliare celui de conducere si de mare
importanţă în ceea ce privește managementul unităţii de învăţământ
preuniversitar. Pe lângă tehnicile de secretariat deprinse în formarea
iniţială, de o mare importanţă este dezvoltarea competenţelor sau formarea unor
competenţe noi ale acestei categorii de personal didactic auxiliar, în domenii
specifice de activitate.
· Public-ţintă vizat: bibliotecari, persoane cu studii medii sau superioare angajate ca bibliotecar, profesori documentariști, responsabili C.D.I
· Justificarea ofertei (necesitate, utilitate): Acest curs este un instrument necesar celor care doresc să cunoască problematica bibliotecii din unităţile de învăţământ preuniversitar. Prin conţinutul său aplicativ şi profund ştiinţific, datorită metodologiei riguroase de prelucrare a informațiilor primare care se regăsesc în principalele documente care fundamentează activitatea de bibliotecar, acest program de formare doreşte să facă o îmbinare dintre elementele teoretice și cele practice, dintre prelucrarea şi interpretarea rezultatelor obţinute în contextul desfăşurării unei activități sau carieră in bibliotecă. Programul de formare îşi propune să stabilească şi să menţină, într-un mod uniform, standarde înalte ale practicii de bibliotecă în cadrul sistemului de învăţământ şi să ajute astfel la construirea unui sistem educaţional modern, performant, dedicat deservirii eficiente a tuturor categoriilor de personal implicat în procesul educaţional.
· Cursul urmăreşte dobândirea competenţelor necesare practicării ocupaţiei de bibliotecar, oferă participanţilor posibilitatea de a-şi dezvolta rapid aptitudinile şi abilităţile specifice bibliotecarului modern. Punerea în practică a statutului personalului didactic auxiliar privind pregătirea şi perfecţionarea bibliotecarilor şcolari.
Programul „Integrarea instrumentelor TIC în activitatea didactică” este un curs avizat cu nr 4801/DGMRUSRS/07.11.2022 având 25 ore de formare.
Cursul de formare este parte integrantă din proiectul Erasmus+ 2022-1-RO01-KA121-SCH-000064422, proiect coordonat de către CCD Ialomița.
Acesta se adresează tuturor categoriilor de personal didactic şi se încadrează în sfera educaţiei permanente, având ca scop formarea continuă pentru optimizarea exercitării funcţiei formative, de comunicare şi relaţionare intra – intersistemică prin formarea şi dezvoltarea competenţelor personalului din învăţământul preunivesitar în scopul integrării metodelor şi tehnologiilor intercative în procesul educaţional.
Cursul este structurat pe trei module cu șase teme de formare, fiecare dintre acestea propunând pe lângă aspectele teoretice si multe activități practice, prin care cursanții au oportunitatea de a-şi dezvolta competenţe specifice personalului didactic printr-un program de formare continuă, în scopul abilitării curriculare durabile a cadrelor didactice cu ajutorul instrumentelor digitale.
Preagătirea culturala și pedagogica pentru mobilitățile Erasmus+, cadre didactice
Având in vedere dificultăţile unor cadre didactice debutante de a răspunde cerințelor examenelor de titularizare si definitivare in invăţământ, precum si lacunelor psihopedagogice din formarea iniţială, acest curs isi propune să clarifice informaţii, să dezvolte capacităţi necesare cadrelor didactice pentru inţelegerea si abordarea cu succes a subiectelor acestor examene.
Petruta Alexe
Formator
VIOREL COCIOC
Formator
Maria- Magdalena Dincă
Formator
Gica Dinu
Formator
Adriana Dumitru I.
Formator
Ionut Gotea
Formator
Marian Ion
Formator
Marcela Jalba
Formator
Mihaela Leustean
Formator
Floare Marin
Formator
Mihaela Novac
Formator
Simona Cristina Petre
Formator
Valentin Raducanu
Formator
Ion Sandu
Formator
Marcela Smeianu
Formator
MARIA STOIAN
Formator
Cristina Tamarjan
Formator
Dan-Catalin TRUFASU
Formator
· Predarea acestui curs poate servi la stimularea interesului cunoasterii pentru valorile culturale si istorice ale poporului rrom, precum si la raportarea demersului de integrare socio-educaţională la particularităţile culturale specifice comunităţilor de rromi.
Scopul programului: pregătirea cadrelor didactice în vederea valorificării diversitatii culturale, etnice si a eliminării stereotipurilor, a discriminării si totodată, asigurarea unui cadru în care relatiile sociale să aibă la bază valori ca toleranta și empatia, în vederea creării și promovării stării de bine în unitățile de învățământ preuniversitar.